Breatherián je človek, ktorý nepotrebuje jesť, často nepotrebuje ani piť. Žije takpovediac zo vzduchu. Je zdravší, tiež pomalšie starne a je aj viac odolný voči chladu. Aj na Slovensku máme pár breatheriánov. Prinášam pár rád od nich, ako môžete začať žiť z prány aj vy. 

V prvom rade neexistujú skratky. Nemôžete len tak z jedného dňa na druhý prestať jesť a veriť, že sa stanete breatheriánom. Už veľa ľudí si týmto spôsobom podlomilo zdravie či dokonca zomreli. Cesta k životu bez jedla je postupná a môže trvať aj niekoľko rokov. Súvisí s mentálnym nastavením, vnímaním vlastnej energie a s postupným obmedzením jedla.

Mentálne nastavenie

Prvým krokom je uvedomiť si, že všetko okolo nás aj v nás je spojené. Aj vzduch je energia. Aj voda je energia. Aj my sme energia. Všetko je energia, nazývaná aj slovami Chi alebo prána.

Zároveň potrebujete pripustiť možnosť, že môžete energiu prijať aj inak ako z jedla. Najprv si túto pravdu uvedomíte na úrovne mysle. Postupne si táto pravda môže raziť cestu aj do vášho podvedomia. Presunie sa zo stavu:

0. Nie je možný život bez jedla na:

  1. Myslím, že je to možné 
    na:
  2. Viem, že je to možné
    a to na:
  3. Môžem to dosiahnuť aj ja

Veľmi môže pomôcť aj stretnutie s breatheriánom, aby ste sa presvedčili na vlastné oči, že takíto ľudia existujú.

Zároveň vás veľmi blokujú vaše podvedomé aj vedomé strachy, napríklad strach zo smrti, strach z hladu, či obyčajná odozva vášho hladného žalúdku.

Začnite cítiť vlastnú energiu

Aby ste si mohli uvedomiť energiu okolitých vecí, najprv si potrebujete uvedomiť svoju vlastnú energiu. Toto sú dve najznámejšie možnosti:

vedomé dýchanie
  • uvedomujete si svoj dych, teda nádych, výdych. Vnímate aj pauzy medzi nádychom a výdychom.
  • uvedomujete si, že dýchate vzduch. Aj vzduch je energia bez ktorého nie je možný ani váš vlastný život.
  • môžete pridať aj iné zámery, napríklad že dýchate lásku, dýchate život, objavujete Boha v sebe, svoje vlastné bytie.
pôst
  • slúži na to, aby ste lepšie precítili, z čoho žijete. Precítili lepšie svoje telo.
  • Spomaľte a nehrnte sa hneď do dlhých pôstov. Na začiatok úplne stačí pôst pol dňa či jeden deň týždenne.

Postupné obmedzenie jedla

  • odporúčaný postup je pomaly a postupne obmedziť prísun jedla, napríklad princíp 1/3 (tretiniek), teda znížite si dennú dávku jedla o jednu tretinu, napríklad dáte preč raňajky alebo večeru, alebo si znížite porcie jedla.
  • Princíp tretiniek nie je, že odmietnete raňajky a o to viac si dáte na obed a večeru, lebo ste jednoducho hladní.
  • Pri obmedzení jedla si aj naďalej uvedomujete, že dýchate energiu. Pokračujete vo vedomom dýchaní.
  • Začnite piť aj viac vody na prečistenie organizmu.
  • Nemôžete obmedzovať jedlo nasilu. V ďalšom znižovaní dávky jedla pokračujete až vtedy, keď máte dlhodobo rovnako alebo viac energie oproti stavu, keď ste jedli pôvodné nezmenšené porcie.
  • Kontrolné otázky: Som vitálny? Mám dosť energie? Vládzem? Ako sa cítim?

Iné zistenia:

  • Medzi ľuďmi platí presvedčenie, že človek prijíma väčšinu energie z jedla. Nemusí to byť úplne pravda. Breatheriáni tvrdia, že aj obyčajný normálne stravujúci človek získa z jedla menej energie, ako každý deň míňa. Teda aj obyčajný človek je čiastočne breatherián.
  • Byť breatheriánom neznamená byť vedomým. Aj nevedomý človek môže čerpať energiu z okolia, napríklad zo slnka (sungazing) či v noci z mesiaca či hviezd (stargazing).
  • Známy breatherián je Slovák Peter Starec. Má ale dosť zvláštne názory typu: zem je plochá, evolúcia neexistuje a pod. Treba si pri ňom zachovať zdravé kritické myslenie a radšej sa ho pýtať praktické veci.
  • Zaujímavá knižka vydal Slovák Martin Brunčko s názvom: Život bez jedla. Dá sa stiahnúť online.
  • Viete nájsť aj zaujímavé anglické zdroje o breatheriánstve.